ANKARA (İGFA) – Millî Eğitim Bakanlığında gerçekleşen protokol imza merasiminde konuşan Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Bakanlık olarak bu yıl merkeze aldığımız üç ana başlığımızdan biri, eğitim öğretim süreçlerine ailenin daha etkin olarak dâhil olmasını ve kendilerini çocuklarının eğitim öğretim süreçlerinin bir modülü olarak görmelerini sağlamak. Bu kapsamda yıl boyunca farklı etkinlikler planlamayı düşünüyoruz. Bu programları Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile yapma arzusundayız. Bu protokolle okula bu yıl birinci sefer başlayan çocuklarımızın velilerine bu perspektifte kendilerine sürecin ana paydaşlarından biri olduğuna dair bir farkındalık oluşturmak istiyoruz.” sözlerini kullandı.
Bakan Tekin, yapılan araştırmalarda okulun ve öğretmenin çocuklar üzerindeki tesirinin kıymetli olduğunu fakat toplumun farklı bölümlerinin, en çok da ailenin çocuklar üzerindeki tesirinin belirleyici olduğunu tabir etti.
Millî Eğitim Bakanlığı ile Aile ve Toplumsal Hizmetler Bakanlığı ortasındaki bağlantıların her vakit yeterli olması gerektiğini söz eden Bakan Tekin, iş birliğine katkılarından ötürü Bakan Göktaş’a teşekkür etti.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş ise Millî Eğitim Bakanlığı ile Aile ve Toplumsal Hizmetler Bakanlığı ortasında 6 Şubat sarsıntılarından sonra imzalanan iş birliği protokolünü hatırlatarak iki bakanlık ortasında gerçekleştirilen iş birliklerinin kıymetine vurgu yaptı.
Bakan Göktaş, ilkokula yeni başlayan öğrencilerin ahenk sürecini kolaylaştırmak emeliyle imzalanan bu protokolle ilgili olarak “Bu iş birliğimiz, çocukları okula yeni başlayan ailelerimize dayanak olmak, birebir vakitte okullaşma oranına dayanak olmak emeliyle da yürütülen bir proje. Sizlerle birlikte bu projenin içerisinde yer almak bizim için memnuniyet verici.” tabirlerini kullandı.
Bakan Göktaş, iş birliğinden ve mesken sahipliğinden ötürü Bakan Tekin’e teşekkür etti.
Konuşmaların akabinde, hazırlanan protokol Bakan Yusuf Tekin ve Bakan Mahinur Özdemir Göktaş tarafından imzalandı.
İmzalanan protokolle öğrencilerin ahenk sürecini kolaylaştırmak için ilkokula yeni başlayan öğrencilerin okul ortamına ve öğretmenlerine alışmasını sağlamak, oyunlar ve etkileşimli etkinlikler ile korkularını azaltmak, aile ilgilerini güçlendirmek, velilerin okul ile bağlarını güçlendirmek ve dayanışmayı pekiştirmek hedefleniyor.
Ayrıca protokol, ailelerin öğretmenlerle tanışması ve irtibat kurması için fırsatlar sunarak farklı kültürlerden gelen öğrencilerin ve ailelerinin bir ortaya gelerek kaynaşmalarını sağlamak, velilere çocuklarının eğitimi konusunda rehberlik etmek ve ilkokula başlayan öğrencilere ve velilere yönelik faaliyetler planlanmak üzere hususları içeriyor.
Protokol kapsamında, ilkokul birinci sınıf öğrencileri ve velileri ile kortej yürüyüşü planlanacak.
Kortejlerde ve alanda bando, animasyon grubu, dijital karikatür takımı, yüz boyama grubu ve öykü alanları üzere aktivitelerin yer alması ve grupların gereksinim duyacağı özel konsept alanları sağlanacak.
”Bizi Anla’tır” konseptli farklı vilayetleri gezecek olan tır da faaliyete geçecek. Tırda yer alan taşınabilir sahnede sinema gösterimi yapılacak. Öğrencilerin oryantasyonu için okul içi çalışmalar planlanacak. Bu kapsamda şahsa özel mektup hazırlığı yapılacak. İlkokullarda fotoğraf, anı çerçeveleri hazırlanacak.