Eğitim-Bir-Sen Bursa: Meslek kanunu beklentileri karşılamıyor


BURSA (İGFA) – Eğitim-Bir-Sen, Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı yeni Öğretmenlik Meslek Kanunu (ÖMK) ve uzman öğretmenlik kararını 81 vilayette protesto etti.

Bursa’da İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde basın açıklaması gerçekleştiren Memur-Sen Bursa Vilayet Temsilcisi, Eğitim-Bir-Sen Bursa 1 Nolu Şube Lideri Ramazan Acar, “Öğretmenlik meslek kanunu, ayrıştırıcı değil kapsayıcı olmalı; Eğitimcileri bölmemeli, haklar yarım kalmamalı.” demek ismine yüksek sesle toplandıklarını kaydetti.

Uzun yıllar gereksinim haline gelen ve yıllarca talep ettiğimiz Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun iki yıl evvel çıkarıldığını anımsatan Lider Acar, “Ancak ne yazık ki çıkarılan kanun, bütün ikazlarımıza karşın gereksinimi karşılayacak biçimde düzenlenmemiş, daha birinci uygulamasında yetersizliği ortaya çıkmıştı. Kapsamı dar tutulmuş; şube müdürlerini, İlçe Ulusal Eğitim Müdürlerini, Vilayet Ulusal Eğitim Müdür Yardımcılarını, bakanlık ve eğitim müfettişlerini, şahsa bağlı uzmanları ve araştırmacıları kapsam dışı bırakan mevcut kanunun bir kısım unsurları ise Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilmişti. Bu günlerde yetersizliği açık ve iptal edilen unsurları ile uygulama talihi kalmayan kanunun yine düzenlenmesi ve bu sefer kapsamı geniş, şiddete yaptırım içeren ve eğitimcilerin tamamını mutlu edecek bir kanun tasarısı, TBMM gündemine gelsin istiyoruz.” diye konuştu.

“DÜĞME DAHA BAŞTAN YANLIŞ İLİKLENMİŞ”

Başkan Acar kelamlarına şöyle devam etti, “Ülkemizin kamu işçi sistemi, kamu siyasetinin belirlenmesi, yürütülmesi ve düzenlenmesi konusunda şef, şube müdürü, daire başkanı, genel müdür halinde hiyerarşik sıralanan idare hizmetleri takım kümesi formda tasarlanmıştır. Hakikaten meslek uzmanlığından şef ve daha üstü takımlara uzanan bir mesleksel kariyer ve misyonda yükselme silsilesi kurgulanmıştır. Lakin idare hizmetleri takım kümesine vazife, yetki ve sorumluluklarının genişliğiyle uyumlu olmayacak formda sonlu özlük hakları ve yetkileri verilmiştir. Hiyerarşik olarak kendilerine bağlı ve idare, karar alma, uygulamaya koyma, hesap verme sorumluluğu bulunmayan öteki kamu görevlilerinden çok da farklılaştırılmamış bir düzeyde özlük haklarının verildiği görülmektedir. Mevcut Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda da kanunun kapsamı istikametiyle düğme daha baştan yanlış iliklenmiş; uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik unvanları, eğitim öğretimin içerisinde bilfiil bulunan ve çoğunlukla da öğretmenlik unvanını kazanılmış hak olarak uhdesinde bulunduran şube müdürleri ile dengi ve üstü takımlarda bulunanlar, fiilen öğretmenlik yapmadıkları ve genel yönetim hizmetleri sınıfına dahil olmaları üzere münasebetlerle meslek basamakları imtihanına girmelerine dahi imkan tanınmamıştır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir